5 oznak odwodnienia

Odwodnienie


Dziś będzie krótko i na temat. Temat odwodnienie.
To dość powszechny i niebezpieczny problem, który także często utożsamiany i mylony z przemęczeniem.  To problem, który dotyczy mojej osoby w bardzo dużym stopniu. Niestety moja praca wysiłkowa i ukochana kawa powodują szybkie odwodnienie mojego organizmu. Dlatego podejmuję dzisiaj ten temat, żeby uświadomić co niektórym, że nie zawsze zmęczenie jest faktycznym zmęczeniem a może oznaczać odwodnienie.


5 objawów na które należy zwrócić uwagę:

Zmęczenie

Jeśli zdarza się nam wstawać rano z uczuciem zmęczenia, jesteśmy ociężali pozbawieni energii może to być pierwsza oznaka odwodnienia.
Odwodniony organizm to niskie ciśnienie a także zmniejszona ilość dostarczonego tlenu do poszczególnych komórek.
Zamiast kawy sięgnijmy wtedy po szklankę wody.

Głód

Niekiedy odczuwany głód nie dlatego, że faktycznie jesteśmy głodni a spragnieni. Jest to reakcja obronna naszego organizmu, który w przypadku zbyt małej ilości wody  broni się i walczy o przetrwanie, pobierając wodę z pożywienia.

Bóle głowy

Mylony z migreną i zamiast sięgnąć po szklankę wody, sięgamy po kawę lub tabletki....
Wraz z utratą wody tracimy cenne pierwiastki, przez co następuje zmiana składu krwi. Wrażliwy na zmiany organizm reaguje bólem.

Intensywny mocz i zaparcia

Wraz z odwodnieniem nasz mocz przybiera bardzo intensywny kolor. Brak wody powoduje brak możliwości dokładnego przepłukania pozostałości przemiany materii i może spowodować stany zapalne i zaparcia.

Dla prawidłowo funkcjonującego organizmu potrzeba od 2 litrów wody dziennie w średniej temperaturze  a w upalne dni nawet do 4 litrów!
Zatem pilnujmy się szczególnie w ciepłe, upalne dni zawsze miejmy przy sobie buteleczkę wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz