Jak być bardziej produktywnym?

To pytanie frapuje wielu. Dzisiejszy pośpiech, natłok obowiązków sprawił, że 24 - godzinna doba stała się już zbyt krótka na wypełnienie obowiązków i życie towarzyskie.


Tajemnica leży w dobrym zorganizowaniu. Nikt nie lubi wczesnego wstawania. Ale nie ukrywajmy, że, to często właśnie sen zabiera nam najwięcej czasu. Ale spać trzeba.





 O tym jak nauczyć swój organizm wczesnego wstawania pisałam tutaj.....

A więc, jak stać się bardziej produktywnym?



1. Uczynienie z poranku codziennego rytuału. Np najpierw toaleta, później zdrowe śniadanie, ogarnięcie mieszkania, kawa i praca.

2. Starajmy się wykonywać najmniej przyjemne rzeczy do południa. Mamy pewność, że zdążymy wykonać najważniejsze obowiązki. No i starczy nam jeszcze czasu na relaks.

3. Zrezygnujmy z drzemania w ciągu dnia. Muszę się przyznać, że czasami mi się zdarza. I z własnego doświadczenia stwierdzam, że dezorganizuje mi to resztę dnia. Jestem zmęczona i zniechęcona. Nie wspomnę, że osoby wrażliwe na pogodę łapie wtedy migrena.

4. W weekendy i święta trzymajmy się tych samych zasad. Jednak to, co mamy zrobić, zróbmy to w ciągu tygodnia a weekend zostawmy sobie same przyjemności.

Mnie osobiście te zasady bardzo przypasowały. Od kiedy pilnuje ich przestrzegania doba stała się dla mnie dłuższa a ja nie jestem taka zmęczona. Nie ukrywam, że czasem zdarza mi się tzw. "niechciewajka", wtedy, mając świadomość, by nie weszło to w nawyk, stawiam na relaks, regenerację sił. To ważne przed przystąpieniem do pracy. Zmęczony organizm to nie produktywny organizm. Jak mawia przysłowie " W zdrowym ciele, zdrowy duch"!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz