Jak zahamować apetyt na słodycze?

Ile razy obiecywałyśmy sobie, odstawienie słodyczy i ile razy łamałyśmy tę obietnicę?
Szczególnie wtedy, kiedy widzimy zdjęcia apetycznych deserów. Często wtedy się łamiemy i sięgamy po zakazane przyjemności. Później tylko kac moralny i kolejne obietnice, że tym razem będę silniejsza.
 


Odkąd pamiętam byłam strasznym łasuchem. W moim jadłospisie było mnóstwo cukru w różnej postaci, czy to słodycze ( jadłam je dosłownie tabliczkami ), cukier, soki, napoje gazowane czy cola. Moje samopoczucie się pogarszało z każdym dodatkowym słodkim gramem . W jakiejś mądrej gazecie wyczytałam jaki wpływ na zdrowie ma cukier. Postanowiłam zmienić nieco swoje nawyki żywieniowe. Od ponad miesiąca o dziwo nie jem słodyczy. Na początku, szczególnie w drugim tygodniu, przyznam się że skutki odstawienia były masakryczne. Organizm za wszelką cenę domagał się cukru. Ale przezwyciężyłam to. Dzisiaj nadal jem słodycze, ale tylko wtedy kiedy czuję że poziom glukozy mi drastycznie spada. I wiecie co? Wcale mi już słodycze tak nie smakują jak wcześniej.
 Więc jak radzić sobie, żeby bikini na mnie ładnie leżało a ja miała dobre samopoczucie?



1. Spacer



Już kilkunastominutowy spacer zwalcza chęć na słodycze. Więc zabieraj przyjaciółkę, pieska i samą siebie i idź do parku. Przyjemnie się dotlenisz, ominie Cię ochota na słodkie a dodatkowo Twój pupil będzie Ci wdzięczny za spacer.



2. Szklanka soku 


Szczególnie ze świeżo wyciśniętych owoców, bądź szklanka wody z cytryną, mięta itp. Pamiętaj, jednak unikaj wszelkich napojów smakowych i gazowanych. One jedynie wzniecają łaknienie, zwiększają poziom cukru, który podnosi jedynie chęć na słodycze.

 

3.  Herbata imbirowa.


Zaparz sobie herbatę imbirową. W dzisiejszych czasach imbir jest łatwo dostępny. Ułatwia trawienie, poprawia krążenie krwi. Możecie kupić w sklepie gotową herbatę imbirową w torebce, jak i wkroić kawałki imbiru do wrzątku. Imbir ma właściwości rozrzedzające krew. Unikajmy go w czasie okresu.


4.  Przerwy


Podczas, których zadzwoń do psiapsióły, zrób sobie herbatkę, poczytaj książkę. Zajmij się tym, co lubisz, odwróć uwagę od zachcianek. Bardzo często to właśnie nuda lub praca powodują jeszcze większą chęć na smakołyki.


5. Szklanka wody


Woda to doskonałe źródło zdrowia. O jej właściwościach poświęcę cały post.  Wymieszanie jej ze sokiem z wyciśniętej cytryny skutecznie zmniejszy chęć łaknienia.


6. Dieta


Spożywanie dużej ilości błonnika utrudnia przyswajanie cukru. Dlatego spożywaj regularnie produkty bogate w błonnik a apetyt na słodycze się zmniejszy.



7. Aktywność


Bo wiadomo, ruch to zdrowie!


A więc, do dzieła i życzę Wam powodzenia.
Może wydawać się to trudne, ale zapewniam Was że tak nie jest.
Jeśli macie do mnie jakieś pytania to walcie na aska :)
http://ask.fm/MalgorzataKarnas

2 komentarze:

  1. dobre sposoby, ale na mnie nie działają :( jeżeli mam ochotę na słodycze, to po prostu muszę zjeść coś słodkiego, jeżeli nie znajdę nic w domu, potrafię pójść do sklepu nawet o 12 w nocy, tym bardziej, że mamy niedaleko całodobowy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrym sposobem może być kilka suszonych owoców. :)

    OdpowiedzUsuń