Zalety pracy w dużej korporacji

Wydawałoby się, że praca nie może przynosić żadnych korzyści i nie można czerpać z niej przyjemności. Szczególnie, jeśli ktoś nie pracuje w wymarzonym zawodzie, pracuje tylko dla pieniędzy by spłacić długi itd. Ale gdy przyjrzeć się jej z bliska można dostrzec bardzo wiele jej zalet. Ja nie pracuje w wyuczonym zawodzie. Mnie się akurat nie udało. Pracuje w dużej korporacji, gdzie pracuje masa ludzi. A wiadomo, ilu ludzi tyle charakterów a praca z ludźmi nie należy do najłatwiejszych. Zwłaszcza, jeśli chodzi o kontakt z klientem w liczbie mnogiej.
Mimo wielu uciążliwości mojej pracy, tego że jej sobie nie wymarzyłam, że przyjęłam ją bo innej opcji nie miałam, nie mogę stwierdzić, że jej nie lubię. Po kliku latach mojego stażu widzę jak bardzo mnie zmieniła. W pozytywnym tego słowu znaczeniu.



Zalety pracy w dużej korporacji


Zaradność
Jesteś zdany na samego siebie. Prócz pojedynczych sytuacji, gdzie możesz liczyć na kolegów. Jednak presja czasu niekiedy jest wysoka i brak możliwości pomocy kolegów zmusza nas do podejmowania samodzielnych kroków. Uczymy się jak radzić sobie w nawet beznadziejnych sytuacjach. Każda praca to swojego rodzaju wyzwanie, któremu musimy sprostać.

Pokonywanie własnych słabości
Np lęk wysokości - nie odmówię wykonania przecież zleconego zadania, bo się boję...brzmi to zupełnie nieprofesjonalnie, ślamazarnie i źle świadczy o pracowniku.

Radzenie sobie ze stresem

To codzienny element w dużej korporacji. Wiadomo, szeroki kontakt z pracownikami i z klientem. Są łatwiejsze i trudniejsze charaktery a my musimy być elastyczni. By nie zwariować w natłoku obowiązków pod silną niekiedy presją czasu musimy nauczyć się panowania nad emocjami i znaleźć sposoby odreagowania stresu.

Współpraca z ludźmi

Uczymy się, że nie ma ludzi idealnych. My sami zresztą także do nich nie należymy. Uczymy się, że nie zawsze możemy postawić na swoim, że każdy ma coś do powiedzenia, że każdy ma swoje słabości, poglądy, wierzenia i musimy to uszanować. Zauważamy, że często, nasza praca jest uzależniona od postawy innych ludzi. Mimo różnic nas dzielących tworzymy system, więc musimy  zakopać topór wojenny i działać razem.

Rozwijanie/odkrywanie hobby

Natłok różnorodnych obowiązków i zadań nas spotykających może natknąć nas na ciekawe zajęcia. Ja w ten sposób odkryłam swoje umiejętności rękodzielnicze.

Poczucie bycia potrzebnym

Widać to szczególnie jeśli jesteśmy odpowiedzialni za konkretny projekt a my z różnych względów jesteśmy nieobecni w pracy. Wtedy można zauważyć jak bardzo jesteśmy potrzebni, by dana akcja mogła ruszyć z miejsca. Mimo, że jesteśmy małym elementem, to jednak stanowimy nierozerwalną całość, tak jak w puzzlach. Nie ułożymy obrazka bez malutkiego kawałka puzzli.

Zawieranie nowych znajomości

Szczególnie w dużych firmach, zawieranie znajomości jest niemalże codzienne. Pracuje w swojej firmie ponad rok a nie znam prawie połowy pracowników. Dlatego, że jest ich tam aż tylu.

Rozwijanie umiejętności

Szczególnie wtedy, gdy psuje się nam komputer, półka itd a pracownika technicznego czy informatyka nie ma w pobliżu. Taka awaria może uniemożliwić nam wykonanie zadania. Musimy więc szukać sposobów na "załatwienie problemu". Ostatnio odkryłam, że młotek nie gryzie.

Poznawanie siebie, odkrywanie swoich zalet i wad, umiejętności i słabszych stron

to, w czym jesteśmy dobrzy a co jest naszą piętą Achillesową. Nigdy nie wiedziałam, że mam zadatki na majsterkowicza, zawsze myślałam, że na informatyka. Ostatnie wydarzenia w pracy zweryfikowały moje umiejętności. Komputery mnie nie lubią.

Rozwijanie empatii

Każdy ma słabsze dni, kiedy jego samopoczucie bądź problemy osobiste wpływają znacznie na efektywność w pracy. Wtedy powinniśmy zrozumieć kolegę i służyć mu pomocą. Uwaga na manipulantów! Tacy także istnieją!

Budowanie planów na przyszłość

Tutaj budzi się ambicja. Kiedy nagle chcemy awansować, gdy postanawiamy, za zarobioną gotówkę objechać cały świat, kiedy zaczynamy myśleć o założeniu rodziny bądź o zmianie pracy na bardziej ambitną.


Od kiedy odkryłam te zalety, przyjemniej mi się pracuje. Życzę każdemu by zmienił pogląd na swoją pracę. Życie stanie się piękniejsze, a poranne wstawanie przepełnione pozytywną energią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz